La Pujada de la Llena i L'Ermita de Sant Blai (Bressol dels itineraris GR)

Circuit circular d'uns 6.7 km de distància amb un ascens positiu acumulat de 445 m, un 61.1 % de pista i amb un punt d'aigua al tram final. Coincideix, en part, amb el GR-7 (traça roja i blanca)

L'excursió s'inicia a l'Avinguda Catalunya i davant del C/de la Llena. Des d'allà agafar el sender que puja pel camí de la Llena, nus de connexió principal amb la muntanya de Tivissa i amb trams empedrats. El darrer tram es caracteritza per presentar revolts tancats així com la visualització de la Coves de la Llena. Un cop dalt i en direcció nord s'hi observa el nucli de Tivissa, gran part del Priorat, el Montsant i en dies clars s'hi poden observar els punts més alts del Pirineu d'Osca i Lleida.

Un cop arribats al coll de la Llena caldrà agafar el trencall a mà dreta seguint la pista que davalla i fins al coll de Monetze i des d'on continuarem seguint la pista fins al coll del Ventall.

Des d'aquest coll hem de continuar pel trencall a mà dreta i seguint la pista asfaltada existent fins a l'ermita de Sant Blai, lloc on l'any 1975 es va realitzar la primera senyalització dels itineraris GR i per tant bressol d'aquests senders de gran recorregut.

Seguint la pista arribarem a la font de Sant Blai i des d'on continuarem fins arribar a un bifurcació on deixarem la pista i haurem d'agafar el sender existent a mà dreta i des d'on continuarem fins arribar al poble de Tivissa.

Municipi:
Tivissa
Tipus ruta:
Senderisme
El temps
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant